مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 دی 1399 ساعت 09:452021-01-02پزشكي

روند افزایشی مرگ های زودرس در ایران نگران کننده است


مجری بزرگ ترین مطالعه پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و سکته های قلبی و مغزی در ایران، نسبت به افزایش سهم بیماری های قلبی عروقی از کل علل مرگ در ایران هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رضا ملک زاده، با بیان اینکه بیماری های قلبی عروقی از 30 سال گذشته تا کنون همچنان علت نخست مرگ و ناتوانی ناشی از بیماری ها در جهان و ایران هستند، گفت: بر اساس نرخ مرگ استاندارد شده سنی، سال گذشته، به ازای هر 100 هزار ایرانی، 277 نفر جان خود را بر اثر بیماری های قلبی - عروقی از دست داده اند.

نویسنده همکار مطالعه جهانی بار بیماری های قلبی عروقی افزود: شمار مرگهای ناشی از بیماری های قلبی عروقی طی 30 سال گذشته در ایران، از 89 هزار و 211 به 173 هزار و 600 مورد رسیده و بیش از دو برابر افزایش یافته است! به گفته ملک زاده، سهم مرگ های ناشی از بیماری های قلبی عروقی در ایران از کل علل مرگ، از 25 درصد در سال 69 به بیش از 44 درصد در حال حاضر افزایش یافته است.

وی گفت: 42 و 48 درصد از کل علل مرگ در مردان و زنان ایرانی طی سال گذشته ناشی از بیماری های قلبی عروقی بوده است؛ به طوری که بیش از 94 هزار مرد و بیش از 79 هزار زن طی سال گذشته جان خود را بر اثر این بیماری ها از دست دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند افزایشی مرگ های زودرس در ایران نگران کننده است

روند افزایشی مرگ های زودرس در ایران نگران کننده است