مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 دی 1399 ساعت 12:102021-01-01اقتصادي

ورود 10 دستگاه کمباین برداشت پنبه در سال آینده/ کاهش 30درصدی واردات پنبه طی امسال


مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی از پیش بینی ورود 10 دستگاه کمباین برای برداشت پنبه در سال آینده خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی از پیش بینی ورود 10 دستگاه کمباین برای برداشت پنبه در سال آینده خبر داد.

هزارجریبی طی سفر دو روزه خود به همراه وزیر جهاد کشاورزی به خراسان شمالی با اشاره به اینکه توسعه مکانیزه برداشت پنبه در کشور آغاز شده است، گفت: برداشت پنبه یکی از معضلات اساسی ما در حوزه این محصول زراعی است چراکه با محدودیت دستگاه های برداشت پنبه مواجه هستیم و برداشت به صورت دستی انجام می شود که این امر هم هزینه های کارگری را بالا می برد و هم زمان برداشت را طولانی می کند.

وی با بیان اینکه برای برداشت پنبه به دستگاه های خاصی از نوع کمباین خودکششی در کشور نیاز داریم که این دستگاه ها در داخل تولید نمی شوند، افزود: از سوی دیگر محدودیت های ارزی برای واردات این کمباین ها نیز وجود داشت که امسال موفق شدیم دو دستگاه را وارد کنیم.

هزارجریبی ادامه داد: علاوه بر آن تعدادی از کمباین نیز در کشور وجود داشت که از آن ها استفاده نمی شد و آن ها نیز نوسازی شدند تا مورد استفاده قرار گیرد.

خوداتکایی 68 درصدی کشور به محصول پنبه وی در ادامه در پاسخ به این سوال که پنبه کاران نسبت به واردات پنبه گلایه دارند و معتقد هستند که و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود 10 دستگاه کمباین برداشت پنبه در سال آینده/ کاهش 30درصدی واردات پنبه طی امسال

ورود 10 دستگاه کمباین برداشت پنبه در سال آینده/ کاهش 30درصدی واردات پنبه طی امسال