مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 دی 1399 ساعت 11:302020-12-31اقتصادي

3600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دهگلان آبی می شود


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: سه هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دهگلان آبی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، کامران خرّم بعدازظهر امروز در بازدید از شبکه سدسورال و پروژه شبکه فرعی آبیاری و زهکشی پایاب سد سنگ سیاه شهرستان دهگلان که با حضور جمعی از مسوولان استان و شهرستان دهگلان انجام شد،از آبی شدن 1800 هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد سنگ سیاه و 1200 هکتار از اراضی پایاب سد سورال در نتیجه اجرای پروژه های شبکه آبیاری و زهکشی سد سنگ سیاه و شبکه سد سورال خبر داد.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد سنگ سیاه حدود 1800 هکتار از اراضی هموار و حاصلخیز منطقه زیر کشت آبی خواهد رفت.

وی ادامه داد: 1200 هکتار از این اراضی از طریق ایستگاه پمپاژ احداث شده در مجاورت روستای علی آباد و 600 هکتار نیز بصورت ثقلی آبیاری می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان به ظرفیت سد سورال پرداخت و اعلام کرد: ظرفیت سد سورال 11 میلیون متر مکعب بوده و شبکه این سد به مساحت 1200 هکتار آماده بهره برداری است.

خرم خاطر نشان کرد: سمت راست شبکه با مساحت 550 هکتار آماده تحویل به کشاورزان و جهاد کشاورزی است که با توجه به اینکه خارج از فصل کشت هستیم و بنا به درخواست سازمان کشاورزی موضوع تحویل به اسفند ماه موکول شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دهگلان آبی می شود

3600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دهگلان آبی می شود