مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 دی 1399 ساعت 11:102020-12-30اقتصادي

بودجه 1400 و «زمین سوخته»؛ چه کسی مقصر است؟


میزان وابستگی به نفت در سال آینده یعنی همه حرف های جذاب مثل خصوصی سازی و چابک سازی دولت و میدان دادن به کارآفرینان برای اداره اقتصاد، شعاری بیش نبوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازصبحانه، موضوع پیش بینی درآمدها، میزان هزینه ها و نحوه اداره امور مالی دولت در سال آینده، یکی از بحث های مهم و داغ در میان مسئولان، کارشناسان و رسانه ها بوده و به علت حساسیت ابن موضوع بویژه به خاطر استقرار دولت جدید در نیمه سال 1400، همچنان ادامه دارد.

هرچند با تصویب کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق، برآورد این خواهد بود که پیشنهاد دولت با اصلاحاتی به تصویب مجلس می رسد اما اینکه اصلاحات نمایندگان تا چه حد مورد تایید قوه مجریه است، همچنان از نقاط ابهام محسوب می شود.

اما موضوع بودجه آنگاه در فضای مجازی داغ شد که برخی کارشناسان و تحلیلگران، طراحی صورت گرفته برای بخش درآمد و هزینه های سال آینده کل کشور را به یک خطر و گرفتاری برای دولت بعدی کشورمان توصیف کردند.

اوج این ماجرا، انتقاد حسین دهقان مشاور رهبر انقلاب از این روند بود به گونه ای که وی، از دولت و مجلس خواست به گونه ای رفتار کنند تا این موضوع تبدیل به یک زمین سوخته برای کابینه بعدی نشود.

البته باید توجه داشت یک دلیل آشکار بحران معیشتی مردم در سال 99، کسری بودجه 180هزار میلیارد تومانی دولت بود و حالا پیش بینیمی َشود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه 1400 و «زمین سوخته»؛ چه کسی مقصر است؟

بودجه 1400 و «زمین سوخته»؛ چه کسی مقصر است؟