مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 دی 1399 ساعت 07:452020-12-30سياسي

حمام تاریخی روستای لکان خمین واگذار می شود


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین از واگذاری حمام لکان با کاربری مجموعه گردشگری خبر داد.

- علی مشهدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: حمام تاریخی و ثبت ملی شده روستای لکان شهرستان خمین در قالب تفاهم نامه بلندمدت با هدف حفظ و احیای بنای مذکور و همچنین تبدیل این اثر تاریخی به مجموعه گردشگری با نظارت مستقیم اداره کل میراث فرهنگی به دهیاری و شورای شهر واگذار می شود.

وی افزود: بنای تاریخی حمام لکان متعلق به دوره قاجاریه است و به دلیل ارزشهای معماری و تاریخی و داشتن ویژگیهای منحصر به فرد در تاریخ 85/12/20 واجد ارزش تاریخی شناخته شد و با شماره 18028 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین یادآور شد: این حمام در دو مرحله سال 92 و سال 94 توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد مرمت و مقاوم سازی قرار گرفته است و این واگذاری با هدف حفاظت و احیاء هر چه بیشتر بنا انجام خواهد شد.

مشهدی با بیان اینکه اولویت اصلی در واگذاری ها، حفظ شانیت اماکن تاریخی و فرهنگی است، گفت: مکان مناسب این روستا و  قرار داشتن این حمام در مسیر گردشگری محور شازند- خمین- محلات و  دسترسی مناسب به  راه های ارتباطی، طبیعت بکر و زیبای منطقه و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمام تاریخی روستای لکان خمین واگذار می شود

حمام تاریخی روستای لکان خمین واگذار می شود