مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 دی 1399 ساعت 11:102020-12-29اقتصادي

عبور از گردنه های پرمخاطره تحریم و کرونا با پدیده های نوظهور خدمات مالی


فعالان حوزه فناوری های مالی علاوه بر تحریم های اقتصادی با برخوردهای سلیقه ای و چندگانه حوزه های مختلف اعم از بانک مرکزی و مقام قانون گذار و قاعده گذار دست به گریبان هستند.

- خبرگزاری فارس؛ ورود تکنولوژی به حوزه مالی که از آن به عنوان فین تک (Financial technology) یا فناوری مالی یاد می شود تحولات شگرفی را در حوزه ارائه خدمات مالی پدید آورده است.

فناوری های مالی در عصر حاضر به ابزار شتاب دهنده در حوزه های مالی و اقتصادی و تقویت ارتباطات اقتصادی کشورها بدل شده اند.

دستگاه های خودپرداز بانکی نخستین جلوه ظهور فناوری های مالی بود، اما با انقلاب اینترنت پرسرعت و تلفن همراه، صنعت فناوری های مالی نیز با رشدی شگرف همراه شده است، ذخیره هزینه و زمان مردم و به خصوص فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران، امکان دسترسی لحظه ای به اطلاعات مالی و و توصیه های پزشکی برای به حداقل رساندن تماس های فیزیکی، به عاملی شتاب دهنده برای صنعت جدید خدمات مالی بدل شده و انگیزه کارآفرینان و سرمایه گذاران را برای تقویت بسترهای تبادلات آنلاین و جهش در این عرصه دو چندان کرده است.

در ایران نیز باوجود اعمال تحریم های همه جانبه و ظالمانه که از قضا شریان مبادلات پولی کشور یعنی نظام بانکی را به طور ویژه هدف قرار داده است، استفاده از فناوری های روز دنیا در حوزه مالی مورد استق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبور از گردنه های پرمخاطره تحریم و کرونا با پدیده های نوظهور خدمات مالی

عبور از گردنه های پرمخاطره تحریم و کرونا با پدیده های نوظهور خدمات مالی