مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 دی 1399 ساعت 05:402020-12-29اجتماعي

دندان انسان نئاندرتال کشف شده در آوج رونمایی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین شامگاه دوشنبه در آیین رونمایی از دندان انسان نئاندرتال از کشفیات گروه باستان شناسی ایران و فرانسه در غار قلعه کرد آوج، که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاداسلامی واحد قزوین برگزار شد، اظهار کرد: غار قلعه کرد آوج در طی سال های 97 و 98 مورد کاوش گروهی مرکب از باستان شناسان ایران و فرانسه قرار گرفت، اما شیوع بیماری کرونا فصل سوم کاوش این گروه در سال 99 را متوقف کرد.

وی تأکید کرد: یافته های باستان شناسی از دوران پیش از تاریخ به دو بخش مواد فرهنگی و بقایای انسانی تقسیم می شود، لذا ما در این غار بقایای انسانی پیدا کردیم که منحصر به فرد است در واقع این برای بار دوم است که در قلمرو جمهری اسلامی ایران یافته های انسانی از پیش از تاریخ داریم و در این کاوش خوشبختانه بیش از 20 قطعه دندان پیدا شده که یکی از آن ها مورد آزمایش قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین بیان کرد: سن قطعات کشف شده از سن کربن 14 که بیش از 45 هزار سال است بیشتر است و در آزمایشگاه تخمین اولیه صدهزار ساله در نظر گرفته شده است.

حامد وحدتی نسب سرپرست گروه کاوش غار قلعه کرد نیز در این جلسه اظهار کرد: کارهای مربوط به کاوش در این غار بهصورت کامل توسط تیم ایرانی انجام شده و یافته های باستان شناسی توس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دندان انسان نئاندرتال کشف شده در آوج رونمایی شد

دندان انسان نئاندرتال کشف شده در آوج رونمایی شد