مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 دی 1399 ساعت 17:352020-12-28اجتماعي

طلسم تعطیلی بلندترین برج ساعت یزد شکسته شد


برج ساعت مسجد جامع پس از چندین دهه تعطیلی در طرح هفت خوان گردشگری شهرداری که به دسترس پذیری شهر می انجامد، به روی گردشگران و مردم گشوده می شود.

- سپنتا نیکنام مسئول کمیته مناسب سازی شهری یزد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در مورد آزادسازی مجموعه ساعت مسجد جامع یزد، اظهار کرد: مسیر طرح هفت خوان گردشگری از هفت تقاطع شهر می گذرد که در همین راستا نیز تصمیم بر آزادسازی محوطه برج ساعت یزد به منظور استفاده از فضای آن جهت دسترسی علاقمندان گرفته شد.

وی با بیان این که آزادسازی این برج، بارها مطرح اما عملی نشده بود، گفت: خوشبختانه به همت فرمانده نیروی انتظامی و رییس پلیس راهور استان، این موضوع محقق شد.

این عضو شورای اسلامی شهر یزد توسعه پیاده محوری، ایجاد قابی جدید برای عکاسی از مسجد جامع و دسترس پذیری این برج را از مهمترین عوامل آزادسازی محوطه زیرین برج ساعت مسجد جامع ذکر کرد و گفت: این محوطه باعث تسهیل عبور و مرور گردشگران یزد نیز خواهد شد.

وی تصریح کرد: این برج ساعت در سال 1338 توسط شهرداری یزد ساخته شده و با گذشت حدود 31 سال تعطیلی، از فردا طی مراسم افتتاح مسیر هفت خوان به روی عموم علاقمندان بازگشایی خواهد شد.

وی در مورد تاریخچه این بنای تاریخی نیز عنوان کرد: در سنگ بنای مسجد جامع نوشته شده که به همت حجت الاسلام وزیری و به واسطه محمد ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلسم تعطیلی بلندترین برج ساعت یزد شکسته شد

طلسم تعطیلی بلندترین برج ساعت یزد شکسته شد