مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 دی 1399 ساعت 13:252020-12-28اقتصادي

کدام رشته های تحصیلی پولساز و پرطرفدار هستند


در دهه های گذشته بسیاری از افراد بدون توجه به فاکتورهای مهم برای انتخاب رشته برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها از قبیل بازار کار، میزان علاقه به رشته تحصیلی، - ناآگاهی و کم تجربگی متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور و ضعف مدیریت فارغ التحصیلان رشته های مختلف تحصیلی در بازار کار ایران توسط دولت موجب شد تا به تدریج بازار کار برخی از رشته های تحصیلی نظیر مهندسی با کمبود پیشنهاد شغلی و بیکاری مواجه شوند و آمار بیکاری افراد تحصیل کرده افزایش پیدا کند.

در واقع برای برخی از افراد، قبولی در کنکور و ورود به محیط دانشگاه، بیش از هر عامل دیگری اهمیت داشته و توجه چندانی به چشم انداز کاری و آینده شغلی خود در ایران و یا یک کشور خارجی ندارند.

اما امروزه بسیاری از متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ایران با دقت و آگاهی بیشتری به ارزیابی رشته های تحصیلی دانشگاه پرداخته و با نیم نگاهی به بازار کار و پولساز بودن رشته تحصیلی در آینده، آن را انتخاب می کنند.

  متاسفانه بازار کار ایران دارای سمت و سویی است که در آن کمتر به رشته های فنی و حرفه ای و یا علوم انسانی توجه می شود و به جز برخی استثنائات، نمی توان با تحصیل در این رشته های دانشگاهی توقع درآمد و پول زیادی را داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام رشته های تحصیلی پولساز و پرطرفدار هستند

کدام رشته های تحصیلی پولساز و پرطرفدار هستند