مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 دی 1399 ساعت 05:352020-12-28ورزشي

چرا بدن حین ورزش عرق می کند؟


یک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی گفت: عرق کردن حین انجام تمرینات ورزشی نشانه کاهش وزن نیست، بلکه برای خنک کردن بدن است.

- ایسنا/کرمانشاه یک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی گفت: عرق کردن حین انجام تمرینات ورزشی نشانه کاهش وزن نیست، بلکه برای خنک کردن بدن است.

روح الله فریادی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح مهمترین تاثیرات عرق کردن حین انجام فعالیت های ورزشی، اظهار کرد: متاسفانه از سالهای گذشته باور غلطی بین برخی از ورزشکاران جا افتاده که تعریق را نشانه چربی سوزی و کاهش وزن می دانند، درحالی که عرق کردن تنها نشانه دفع شدن آب بدن است.

وی با بیان اینکه 95 درصد عرق بدن حین انجام ورزش، آب و پنج درصد مابقی سموم است که دفع می شود، تصریح کرد: دمای بدن افراد در حالت طبیعی حدود 37 درجه سانتیگراد است و اگر دما از این درجه بیشتر شود، سیستم ایمنی بدن به منظور کاهش حرارت بدن شروع به تعریق و دفع آب از بدن می کند که این کار باعث کاهش حرارت پوست وعضلات می شود، چراکه اگر دمای بدن به 40 درجه سانتیگراد برسد، فرد دچار تشنج و گرمازدگی می شود.

مربی بدنساز تیم ملی سپک تاکرا مردان در ادامه عرق کردن را از مهمترین مکانیزهای دفاعی بدن دانست و افزود: دمای بدن افراد حین انجام ورزش بالا می رود که این تعریق باعث خنک شدن آن می شود و ارتباطی با چربی سوزی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بدن حین ورزش عرق می کند؟

چرا بدن حین ورزش عرق می کند؟