مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 دی 1399 ساعت 05:252020-12-24بين الملل

پنج نکته درباره حمله سایبری به آمریکا


تقریباً از جزیی ترین تا کلان ترین مسائل در اکثر کشورها از طریق فضای وب مدیریت می شود و ظرفیتی که این فضا برای پیشبرد جنگ های سایبری در اختیار مهاجمین قرار می دهد دولت ها باید بسیار مراقب باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، سید محمد امین آبادی طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: یک شنبه (23 آذر) خبرگزاری رویترز از یک حمله گسترده سایبری به سازمان ها و نهادهای مهم دولتی آمریکا خبر داد.

سازمان های اطلاعاتی و امنیتی این کشور در این زمینه اعلام کردند به دلیل پیچیدگی و گستردگی این حمله سایبری، میزان خسارات ناشی از آن همچنان نامعلوم است.

بر اساس گزارش ها تا کنون مشخص شده است که پنتاگون، وزارت امور خارجه، وزارت خزانه داری، وزارت انرژی، وزارت امنیت داخلی، سازمان امنیت هسته ای آمریکا و شرکت مایکروسافت نیز در این حملات سایبری که از نیمه اسفند 98 شروع شده هک شده اند.

یک مقام دولت دونالد ترامپ حملات سایبری اخیر را به چاه تشبیه کرده و گفته که واشنگتن هنوز از عمق آن با خبر نیست .

کوین ماندیا مدیر ارشد اجرایی شرکت امنیت سایبری فایرآی که هک گسترده سازمان های آمریکایی را فاش کرد در مصاحبه با شبکه سی بی اس درباره میزان خسارت ها گفته هرچند در کل حدود 18 هزار سازمان کد مخرب را در شبکه های خود کشف کرده اند اما در اصل 50 سازمان بیش از بقیه خسارت دیدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنج نکته درباره حمله سایبری به آمریکا

پنج نکته درباره حمله سایبری به آمریکا