مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 13:502020-12-23اقتصادي

اجرای اولین بادشکن غیرزنده کشور در گرمسار


معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از استحصال530 متر مکعب آب به ازای هر یک هکتار اجرای طرح های آبخیزداری در کشور خبر داد و گفت: - امسال افزون بر 11 هزار  میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی به طرح های آبخیزداری اختصاص یافته است.

  پرویز گرشاسبی در بازدید از اولین طرح پژوهشی اجرایی احداث بادشکن های کوتاه و غیرزنده که با هدف مقابله با بیابان زایی بر روی تپه های ماسه ایی شهرستان گرمسار استان سمنان در حال انجام است اظهار کرد: امسال با اعتبار اختصاص یافته از صندوق توسعه ملی در وسعت یک میلیون و 200 هزار هکتار طرح های آبخیزداری در 807 حوضه آبخیز اجرا می شود.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: در 800 هکتار از حوضه های آبخیز کشور از ابتدای امسال تا کنون طرح های آبخیزداری اجرا شده است.

وی بیان کرد: در مدت 50 سال گذشته طرح های آبخیزداری در بیش از 30 میلیون هکتار از حوضه های آبخیز کشور اجرا شد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری نقش مهمی در افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش خسارت سیلاب، کاهش فرونشست زمین و تقویت سفره های آب زیرزمینی دارد.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: ساخت سازه های متعدد مانند سنگ ملات، بندهای خاکی و عملیات زیستی (


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای اولین بادشکن غیرزنده کشور در گرمسار

اجرای اولین بادشکن غیرزنده کشور در گرمسار