مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 10:352020-12-23اجتماعي

شهرداری کرمانشاه تاق بستان را بست


شهرداری کرمانشاه در اقدامی عجیب با نصب نیوجرسی بتنی مقابل درب ورودی محوطه تاریخی تاق بستان، مانع تردد به داخل این محوطه فرهنگی تاریخی شد.

- ایسنا/کرمانشاه شهرداری کرمانشاه در اقدامی عجیب با نصب نیوجرسی بتنی مقابل درب ورودی محوطه تاریخی تاق بستان، مانع تردد به داخل این محوطه فرهنگی تاریخی شد.

امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به چرایی مسدود کردن ورودی مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان توسط شهرداری اظهار کرد: چندی پیش یک مجموعه شیشه ای در ورودی محوطه تاریخی تاق بستان ساخته شد که اکنون شهرداری منطقه پنج کرمانشاه با ادعای اینکه میراث فرهنگی برای ساخت آن از شهرداری مجوز نگرفته، اقدام به قرار دادن نیوجرسی بتنی مقابل درب ورودی مجموعه تاریخی تاق بستان کرده است.

وی تصریح کرد: کمیسیون ماده 100 هم از میراث فرهنگی خواسته یا بابت این ساخت و ساز باید بیش از 10 میلیارد تومان به شهرداری جریمه پرداخت کند و یا اینکه این ساختمان شیشه ای باید قلع و قمع شود.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه تاکید کرد: این اقدام شهرداری منطقه پنج کرمانشاه درحالی است که طبق قوانین میراث فرهنگی، برای انجام ساخت و ساز در محوطه های تاریخی نیاز به مجوز از شهرداری نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرداری کرمانشاه تاق بستان را بست

شهرداری کرمانشاه تاق بستان را بست