مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1399 ساعت 17:102020-12-19حوادث

راکد ماندن پرونده های زیست محیطی به دلیل نداشتن هزینه دادرسی!


کارشناس یگان حفاظت محیط زیست لرستان گفت: جرایم برای شکارچیان بازدارنده است اما به دلیل اینکه ادارات هزینه دادرسی را ندارند پرونده ها راکد می ماند و جریمه ی وصول نمی شود.

- محمد صالحی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره آمار شکار غیر مجاز در هشت ماهه اول سال جاری عنوان کرد: 66 قطعه پرنده، 66 پستاندار در هشت ماهه اول سال جاری شکارشده که بیشترین شکار پرندگان شامل کبک و بیشترین شکار پستانداران شامل کل بز است، همچنین 66 قطعه زنده گیری پرندگان را داشته ایم.

وی افزود: در هشت ماهه اول سال جاری 23 قبضه سلاح غیر مجاز و 93 سلاح قبضه مجاز کشف شده است، همچنین  472 متخلف و 408 تخلف شناسایی شده است.

کارشناس یگان حفاظت اداره کل محیط زیست لرستان گفت: از 472 پرونده 416 پرونده مختمومه و 46 پرونده نیز در جریان است، یشترین تخلف شکار حیات وحش مربوط به منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد و حوزه گرین است.

صالحی در بخش دیگری ار صحبت های خود به کمبود امکانات و نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: طبق استانداردهای جهانی در مناطق کوهستانی به ازای هر هزار هکتار باید یک محیط بان وجود داشته باشد این درحالی است که در لرستان به ازای هر ده هزار و پازده هزار هکتار یک محیط بان داریم که اندک است، در حال حاضر 106 محیط بان در استان فعالیت دارند که یک سوم استاندارد جهانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راکد ماندن پرونده های زیست محیطی به دلیل نداشتن هزینه دادرسی!

راکد ماندن پرونده های زیست محیطی به دلیل نداشتن هزینه دادرسی!