مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1399 ساعت 07:402020-12-19دانش

ناسا سگ رباتیک مشهور را به مریخ می فرستد


دانشمندان ناسا در حال کار با سگ رباتیک مشهور شرکت بوستون داینامیکس به نام اسپات (Spot) هستند تا آن را در آینده نزدکی روانه مریخ کنند.

- دانشمندان ناسا در حال کار با سگ رباتیک مشهور شرکت "بوستون داینامیکس" به نام "اسپات"(Spot) هستند تا آن را در آینده نزدکی روانه مریخ کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، دانشمندان ناسا در حال کار بر روی سگ های مریخ هستند که سگ های رباتیکی خواهند بود که به طور خودکار در مناطق خشن و غارهای زیرزمینی سیاره مریخ حرکت خواهند کرد.

این سگ های مریخی شبیه به مریخ نوردهای ناسا مانند اسپیریت ، فرصت ، کنجکاوی و استقامت کار خواهند کرد، با این تفاوت که قادر به انجام کارهای بسیار بیشتری خواهند بود.

دانشمندان می گویند که این ربات های چهار پا، چابک تر از مریخ نوردها خواهند بود و مجهز به حسگرهایی هستند که در مواجهه با موانع متوقف نمی شوند و قادر به انتخاب مسیرهای خاص و ایجاد نقشه های مجازی از تونل های زیرزمینی و غارها هستند.

این سگ های رباتیکی در صورت سقوط در چاله های مریخی قادر به بازگشت و بالا آمدن از آنها خواهند بود، کاری که مریخ نوردان فعلی قادر به انجام آن نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناسا سگ رباتیک مشهور را به مریخ می فرستد

ناسا سگ رباتیک مشهور را به مریخ می فرستد