مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1399 ساعت 04:552020-12-19اقتصادي

سودی که عاید بافنده نمی شود


چهارمحال و بختیاری یکی از خواستگاه های بافت فرش های نفیس در کشور است و فرش چالشتر نیز ثبت جهانی شده است، اما متاسفانه سود اصلی خرید و فروش فرش در جیب دلالان و واسطه ها می رود.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری یکی از خواستگاه های بافت فرش های نفیس در کشور است و فرش چالشتر نیز ثبت جهانی شده است، اما متاسفانه سود اصلی خرید و فروش فرش در جیب دلالان و واسطه ها می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بسیاری از زنان از دیرباز به شغل بافندگی فرش، گلیم، گبه و .

در اقصی نقاط کشور مشغول بودند، بافندگی علاوه بر سرگرمی جنبه درآمدزایی نیز برای این خانوارها داشته است، کم کم با ماشینی شدن زندگی ها، این مسئله در بین زنان کمرنگ شد، اما هم چنان نیز تعداد زیادی از افراد جامعه از این طریق امرار معاش می کنند.

چهارمحال و بختیاری یکی از خواستگاه های بافت فرش های نفیس در کشور است و فرش چالشتر نیز ثبت جهانی شده است، به گفته مسئولان سازمان صمت در حال حاضر 100 هزار بافنده فرش در این استان فعالیت می کنند، اما متاسفانه سود اصلی خرید و فروش فرش در جیب دلالان و واسطه ها می رود.

در چند سال اخیر قیمت مواداولیه فرش و بالتبع آن قیمت فرش افزایش چشمگیری داشته است، اما بافندگان زمانی که برای فروش فرش به شرکت های تعاونی فرش و یا تاجران سنتی فرش در چهارمحال و بختیاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سودی که عاید بافنده نمی شود

سودی که عاید بافنده نمی شود