مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1399 ساعت 08:352020-12-17اقتصادي

کاهش 20 درصدی کشت سیب زمینی در چادگان


امسال حدود 1400 هکتار به کشت سیب زمینی اختصاص داشت که نسبت به سال گذشته 20 در صد کاهش داشته است.

- بختیار حاجتی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در چادگان اظهار داشت: از 1400 هکتاری زمینی که امسال زیر کشت سیب زمینی در شهرستان چادگان رفت، 6 نوع مصحول اگریا، جلی، بامبا، اریندا، مارفانا، سانته، سوپر و اسپریت برداشت شد.

رییس جهاد کشاورزی چادگان گفت: کاشت، داشت و برداشت سیب زمینی در شهرستان با استفاده از ماشین آلات مکانیزه و نیمه مکانیزه صورت می گیرد و به طور متوسط از هر هکتار 35 تن محصول برداشت شد.

وی گفت: 4 هزار 900 تن سیب زمینی از مزارع شهرستان چادگان برداشت شد که محصول سیب زمینی تولیدشده در این شهرستان به هشت استان کشور صادر می شود و برداشت این محصول از اوایل مهر امسال شروع شد و تا اواسط آبان امسال ادامه داشت.

حاجتی قیمت خرید محصول سیب زمینی از کشاورزان در بازار را هر کیلوگرم 2 هزار تومان اعلام کرد و گفت: از حدود 31 هزار هکتار زمین های کشاورزی چادگان در سال زراعی امسال حدود 1400 هکتار به کشت سیب زمینی اختصاص داشت که نسبت به سال گذشته 20 در صد کاهش داشته است.

رییس جهاد کشاورزی چادگان گفت: کشت سیب زمینی در شهرستان چادگان علاوه بر درآمدزایی برای کشاورزان، زمینه اشتغال 10 کارگر در هر هکتار را طی فصل برداشت این محصول فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 20 درصدی کشت سیب زمینی در چادگان

کاهش 20 درصدی کشت سیب زمینی در چادگان