مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 09:202020-12-16فرهنگي

سینما ایران با یادگارهایش تخریب می شود؟


می گویند وقتی صادق هدایت فیلم «کینگ کونگ» را در «سینما ایران» تماشا کرد، اولین «قضیه» کتاب «وغ وغ ساهاب» را به آن اختصاص داد و حالا این سینما که روزگاری پاتوق چهره های مطرح هنری و سیاسی بوده در آستانه تخریب قرار گرفته است.

- "می گویند وقتی صادق هدایت فیلم کینگ کونگ را در سینما ایران تماشا کرد، اولین قضیه کتاب وغ وغ ساهاب را به آن اختصاص داد و حالا این سینما که روزگاری پاتوق چهره های مطرح هنری و سیاسی بوده در آستانه تخریب قرار گرفته است.

" بسیاری از ما حتی اگر موقعیت سفر به کشوری خارجی و بویژه در اروپا را نداشته باشیم، اما احتمالا در خبرها و سفرنامه ها خوانده و شنیده ایم که خانه فلان نویسنده، هنرمند یا چهره تاریخی به مکانی تبدیل شده که گردشگرها از آن بازدید می کنند.

حتی نمونه هایی هست از اینکه کافه یا کوچه ای که پاتوق یا محل گذر یک فرد مشهور بوده امروزه با همان کارکرد و عنوان حفظ می شود ولی در کشور ما کمتر چنین مواردی دیده می شود و هر آنچه از بناهای تاریخی و خاطره ساز باقی مانده یا متروک است یا در آستانه نابودی.

و این بار در ادامه پاک شدن بخش دیگری از خاطرات قدیمی، قرعه به نام سینما ایران در خیابان لاله زار افتاده که حکم به تخریب آن داده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سینما ایران با یادگارهایش تخریب می شود؟

سینما ایران با یادگارهایش تخریب می شود؟