مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آذر 1399 ساعت 12:502020-12-12اقتصادي

16 هزارتن سیب از آذربایجان غربی به خارج از کشور صادر شد


مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی از صدور 16 هزارتن سیب از استان به خارج از کشور طی 8 ماه گذشته امسال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین سیوانی ظهر شنبه در وبینار جلسه میز سیب کشوری در ارومیه با بیان اینکه آذربایجان غربی با تولید بیش یک میلیون و 300 هزار تن امسال رتبه اول تولید و کیفیت سیب تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: در حال حاضر استان سهم 36 درصدی تولید سیب را بر عهده دارد امسال در 8 ماه گذشته امسال 16 هزارتن سیب صادر شده در حالی که سال گذشته این میزان 600 هزارتن بود.

وی با اشاره به توان تأمین سیب شب عید کشور توسط استان آذربایجان غربی اظهارکرد: سطح باغات کشور میزان 2 میلیون و 860 هزار هکتار است که 113 هزار هکتار در آذربایجان غربی واقع شده است.

همچنین سطح باغات سیب کشور 250 هزار هکتار برآورد شده که سهم استان 60 هزار و 470 هکتار است.

سیوانی با اشاره به اهداف تشکیل میزهای کالایی و محصولی، اظهار داشت: برنامه ریزی هدفمند و مبتنی بر اصول کارشناسی جهت فراهم نمودن بستر مناسب برای توسعه صادرات سیب، ایجاد هماهنگی بین نهادهای دولتی و خصوصی در حوزه تولید، نگهداری، صنایع تبدیلی و صادرات، ساماندهی و ضابطه مند کردن فرآیندهای تصمیم گیری و تصمیم سازی، شناسایی ظرفیت های تولیدی صادراتی و ارائه پیشنهاد جهت اصلاح ساخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

16 هزارتن سیب از آذربایجان غربی به خارج از کشور صادر شد

16 هزارتن سیب از آذربایجان غربی به خارج از کشور صادر شد