مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آذر 1399 ساعت 11:552020-12-12سياسي

صرف قاری یا مداح بودن برای دعا خوانی کافی نیست


یک مناجات خوان با اشاره به اینکه دعا خوانی آداب و قواعد خودش را دارد گفت: صرف قاری یا مداح بودن برای دعا خوانی کافی نیست و باید فنون آن را آموخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس علیرضا بکایی، مداح اهل بیت (ع) و مناجات خوان کشورمان در برنامه اسراء شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اینکه دوستانی که دعا می خوانند دو گروه هستند، گفت: برخی دعاخوانان یا از جامعه مداحان هستند که با پشتوانه مداحی دعا می خوانند و یا از جامعه قاریان قرآن هستند که آنها نیز به پشتوانه قرائت دعاخوانی می کنند.

هر دو اینها اشتباه است چرا که دعا خود یک جایگاه دارد و کسی که با پشتوانه مداحی و قرائت دعا می خواند آن را به همان سمت کشیده است.

یعنی وقتی  یک مداح، دعا را با پشتوانه مداحی می خواند در واقع دعا را به سمت سبقه مداحی برده است و یا یک قاری هم اگر دعاخوانی می کند دعا را به سمت سبقه قرائت برده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر یک مداح یا قاری با اصول دعاخوانی و الزامات آن آشنا باشند و آنها را در دعاخوانی پیاده کنند هیچ اشکالی به دعاخوانی آنها وارد نمی شود گفت: نکته ای که وجود دارد این است که جایگاه دعا نباید در دو ساحت دیگر شناور شود، ما منبر وعظ، قرائت قرآن و مداحی را داریم که کدام یک جایگاه دارند، دعا نیز همچون ساحت هایی که نام بردم دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرف قاری یا مداح بودن برای دعا خوانی کافی نیست

صرف قاری یا مداح بودن برای دعا خوانی کافی نیست