مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 14:352020-12-09سياسي

به تغییراتی عمیق نیازمندیم!


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصوره جعفری؛ همانطور که احتمالا دیده و شنیده اید؛ کتب درسی دبستانی ها امسال حذفیات جالب توجهی از ریش پدران تا ریشه ی اسلام داشته است که با واکنش های گسترده ای هم مواجه شد.

- علاوه بر صد ها پرسش دیگری که می توانیم پیرامون مسائل آموزشی مطرح کنیم؛ این نکته هم قابل تامل است که آیا واقعا مشکل دختران ما محدود به حذف تصویر کارتونی مربوط به جنسیتشان است؟! و یا مسائل مهم تری نیز مطرح است؟ گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، منصوره جعفری؛ همانطور که احتمالا دیده و شنیده اید؛ کتب درسی دبستانی ها امسال حذفیات جالب توجهی از ریش پدران تا ریشه ی اسلام داشته است که با واکنش های گسترده ای هم مواجه شد.

یکی خطر بدآموزی حذف قرآن از روزمرگی های خانواده، آن هم به تازه واردان مدرسه را حس کرد و دیگری فریاد: وامصیبتا! برابری جنسیتی ازدست رفت! می خواهند دختران را از ریاضی دان شدن منع کنند! سر داد و در نهایت هر دو واکنش به چسباندن تصاویر جدید در کتاب ها ختم شد.

هر دوی این تحلیل ها و رفتارها ساده اندیشانه است که نه با تفکیک جنسیتیِ جلدِ کتاب های ریاضی و علوم، دختران از ریاضی دان شدن و پسران از فیزیک دان و شیمی دان و زمین شناس شدن بازمی مانند؛ و نه روند اجرایی شدن سندهای استعماری و سکولارکننده ی غربی محدود به کتاب فارسی اول د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به تغییراتی عمیق نیازمندیم!

به تغییراتی عمیق نیازمندیم!