مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 05:352020-12-09سياسي

مرمت آب انبار آخوند منطقه ی زرتشتی نشین شریف آباد اردکان


سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان از مرمت «آب انبار آخوند» در منطقه ی تاریخی شریف آباد اردکان خبر داد.

- ایسنا/یزد سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان از مرمت آب انبار آخوند در منطقه ی تاریخی شریف آباد اردکان خبر داد.

محسن میرجانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، موقعیت جغرافیایی این آب انبار را در بافت ثبتی شریف آباد اردکان عنوان کرد و افزود: طرح مرمتی مذکور توسط تیم امانی میراث فرهنگی و با مشارکت سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری در حال انجام است.

وی در خصوص بخش های مرمتی این طرح نیز گفت: اصلاح و اجرای مجدد بادگیر آب انبار، سبُک سازی و اصلاح شیب بندی پشت بام و همچنین اجرای آجر فرش سقف مخزن آب انبار صورت گرفته و بخش هایی از آن هم در حال انجام است .

میرجانی با اشاره به فصل بارش و تهدید خطر تخریب بام اماکن تاریخی، تصریح کرد: اجرای اندود کاه گل پشت بام و اصلاح ناودان های شره ای آب انبار، در این طرح مرمت و بازسازی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

شریف آباد یکی از مناطق قدیمی اردکان محسوب می شود که هنوز بعد از قرن ها، زرتشتی و مسلمان کنار هم در آن زندگی می کنند و به صورت منحصربفردی در این منطقه، دو زبان و گویش متفاوت، دو نوع پوشش، دو فرهنگ و دو دین کنار هم و با هم روزگار می گذرانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت آب انبار آخوند منطقه ی زرتشتی نشین شریف آباد اردکان

مرمت آب انبار آخوند منطقه ی زرتشتی نشین شریف آباد اردکان