مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آذر 1399 ساعت 11:352020-12-06دانش

حضور کمرنگ زنان در پست های بالای دانشگاهی


مدیر گروه مطالعات زنان موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: هر چه پست های دانشگاهی بالا می رود، حضور زنان کمرنگ تر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، نشست زنان در آموزش عالی (با نگاهی به دانشگاه ایلام)، به همت گروه مطالعات زنان مؤسسه مطالعات فرهنگی واجتماعی و با همکاری دفتر مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده و دانشگاه ایلام برگزار شد.

تبعیض های جنسیتی در دانشگاهها /حضور کمرنگ زنان در پست های بالای دانشگاهی خدیجه کشاورز، مدیر گروه مطالعات زنان موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این نشست گفت: با اشاره به تاریخچه ای از حضور زنان در آموزش عالی ایران و بسته بودن چندساله درهای دانشکده های حقوق و پزشکی و … دانشگاه تهران بر روی دانشجویان زن در سال های اول تأسیس دانشگاه در ایران اظهار داشت: با گذشت چندین دهه از آن زمان، با تمام تلاش های صورت گرفته تبعیض های جنسیتی در دانشگاهها همچنان وجود دارد و هر چه در سلسله مراتب پست های دانشگاهی بالا می رویم، حضور زنان کمرنگتر می شود که این قبیل تبعیض ها در برخی رشته های دانشگاهی به وضوح شدیدتر است.

وی با اشاره به سوگیری های مردمحور و نیز هنجارهای جنسیتی در دانشگاه، آن ها را منشاء تبعیض علیه زنان دانست و اظهار داشت: ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور کمرنگ زنان در پست های بالای دانشگاهی

حضور کمرنگ زنان در پست های بالای دانشگاهی