مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آذر 1399 ساعت 09:252020-12-06اجتماعي

هشدار به استان تهران در رابطه با آنفولانزای پرندگان


رییس اداره ی نظارت بر امور حیات وحش استان تهران گفت: از استان های دیگر به ما در مورد آنفولانزای پرندگان هشدار دادند که نمونه هایی از آن مشاهده شده و ما بر اساس همان هشدارها پایش ها را در مناطق تالابی که تجمع پرندگان است، شروع کردیم.

محمد کرمی رییس اداره ی نظارت بر امور حیات وحش استان تهران در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به خطر آنفلوآنزای پرندگان، بیان کرد: امسال در استان تهران موردی از آنفولانزای پرندگان مشاهده نشده است و با توجه به رصد و پایش های همکاران در محل های تجمع پرندگان مهاجر، تاکنون گزارشی از این موضوع ارائه نشده است.

وی ادامه داد: اما نمی توان گفت که احتمال شیوع بیماری صفر است، چون پرنده مهاجر است و از عرصه های شمالی وارد کشور می شود، پس احتمال خطر آنفولانزا وجود دارد.

کرمی افزود: در مورد این مسئله باید خیلی سریع رصد و پایش انجام داد و به موقع وارد عمل شد، یعنی اگر مورد مشکوک و یا تلفاتی مشاهده شد، سریع باید آن را کنترل و از شیوع آن پیشگیری کرد.

رییس اداره ی نظارت بر امور حیات وحش استان تهران، با اشاره به وضعیت این نوع آنفولانزا در پرندگان، طی سال های اخیر، بیان کرد: در سال های اخیر موردی از این تلفات در استان تهران نداشتیم و همکاران ما با شروع فصل مهاجرت رصد و پایش انجام می دهند و هر مورد مشکوک و تلفات مشکوک را با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار به استان تهران در رابطه با آنفولانزای پرندگان

هشدار به استان تهران در رابطه با آنفولانزای پرندگان