مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 07:102020-12-04اجتماعي

آنفلونزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی مشاهده نشده است


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: طی پایش ها و نمونه برداری های مختلف از طیور صنعتی و تالاب های آذربایجان غربی موردی از آنفلونزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.

- سید امید خلیل زاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و ورود سامانه های سرد از سیبری به آذربایجان غربی که مقارن با مهاجرت پرندگان است، اظهار داشت: به علت شیوع سریع ویروس در هوای سرد و تعامل پرندگان مهاجر با پرندگان بومی، پایش مستمر زیستگاه های استان به طور منظم انجام می شود موردی از آنفلونزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: مراقبت و پایش های لازم در سطح مرغداری ها، واحدهای طیور بومی و همچنین تالاب ها با توجه به خطر بالای انتشار بیماری در زیستگاه های پرندگان، از جمله اقدامات بسیار موثر در زمینه کنترل و مبارزه با این بیماری است که به صورت مداوم و مستمر توسط کارشناسان اداره کل انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: در این راستا طی تعاملاتی با اداره کل حفاظت محیط زیست، محیط بانان کارشناسان دامپزشکی را در پایش های خود یاری و در صورت مشاهده هرگونه تلفات مشکوک آن را به این نهاد اطلاع رسانی می کنند تا نمونه برداری های لازم در این راستا انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفلونزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی مشاهده نشده است

آنفلونزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی مشاهده نشده است