مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 06:452020-12-04اجتماعي

معلولان زنجانی مشاوره ژنتیک می شوند


تا سال 1400 همه معلولینی که در بهزیستی پرونده دارند در راستای پیشگیری از تولد کودک معلول مشاوره ژنتیک می شوند.

- محمد محمدی قیداری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: زمینه سازی برای دسترسی افراد دارای معلولیت به فرصت های اجتماعی همواره در اولویت برنامه های مربوط به احقاق حقوق معلولین است و حمایت از معلولین نیازمند اقدامی جمعی و اجتماعی است.

  مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: ضروری است نگرش های نامناسب حاکم بر جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت اصلاح شده و برای ورود معلولین به جامعه فرهنگ سازی مناسب انجام شود.

 وی با اشاره به اینکه بهتر است خانواده ها و سایر افراد جامعه از زمان کودکی نحوه ارتباط با افراد دارای معلولیت را آموزش ببینند، تصریح کرد: آموزش و پرورش و وسایل ارتباط جمعی می توانند ابزار موثری برای ایجاد فهم بیشتر و تغییر تدریجی و نتیجه بخش در طرز تلقی عمومی نسبت به افراد دارای معلولیت باشند.

محمدی قیداری با اشاره به اجرای طرح غربالگری ژنتیک توسط بهزیستی استان زنجان افزود: فاز یک غربالگری ژنتیک در سال 98 آغاز شده و خانواده های دارای پنج تا هشت معلول غربالگری شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فاز 2 غربالگری در بین خانواده های سه و چهار معلول در حال انجام است، گفت: تا سال 1400 همه معلولینی که در بهز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معلولان زنجانی مشاوره ژنتیک می شوند

معلولان زنجانی مشاوره ژنتیک می شوند