مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 14:302020-12-03اجتماعي

هشدار هواشناسی نسبت به بارش برف و باران در 9 استان


سازمان هواشناسی با صدور هشداری نارنجی رنگ از بارش باران، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت در 9 استان کشور خبر داده و تاکید کرده است که در ارتفاعات این استان ها بارش برف خواهیم داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی آمده است که این شرایط جوی طی روز شنبه (15 آذر) در استان های بوشهر، فارس، گیلان و نیمه غربی کرمان دور از انتظار نیست.

در ادامه این هشدار آمده است که طی روز یک شنبه (16 آذر) نیز بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق در استان های بوشهر، فارس، نیمه شمال کرمان، خراسان جنوبی، شرق خوزستان، شرق لرستان، جنوب مرکزی و قم پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، متلاطم و مواج شدن دریا، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، جاری شدن مسیل ها و سیلاب، یخ زدگی، لغزندگی، کولاک برف و کاهش دید در جاده های کوهستانی و احتمال لغو پروازها وجود دارد.

از این رو راه آب ها، کانال ها و دهانه پل ها و آبروهای درون شهری بازگشایی و کنترل شوند.

انجام اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه های اجرایی مانند شهرداری ها و.

، پرهیز از رفت وآمدهای غیر ضروری، امتناع از هر گونه تردد و توقف در کنار رودخانه ها و مسیل ها، اجتناب از مسافرت به مناطق سردسیر و کوهستانی، مجهز کردن خودروها به وسایل ایمنی و گرمایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار هواشناسی نسبت به بارش برف و باران در 9 استان

هشدار هواشناسی نسبت به بارش برف و باران در 9 استان