مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 14:252020-12-02اقتصادي

کسری 319 هزار میلیاردی درآمدها برای پرداخت حقوق!


هزینه جاری 637 هزار میلیارد تومانی دولت که عمده آن حقوق و دستمزد است فقط امکان تامین حدود نیمی از آن از محل درآمدها وجود دارد و مابقی باید از محل درآمد نفت و واگذاری سهام و اوراق تامین شود که در نهایت به کسری 319 هزار میلیارد تومانی تراز عملیاتی بودجه منتهی شده است.

- هزینه جاری 637 هزار میلیارد تومانی دولت که عمده آن حقوق و دستمزد است فقط امکان تامین حدود نیمی از آن از محل درآمدها وجود دارد و مابقی باید از محل درآمد نفت و واگذاری سهام و اوراق تامین شود که در نهایت به کسری 319 هزار میلیارد تومانی تراز عملیاتی بودجه منتهی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه دولت ها مکلف شدند که در جهت به صفر رساندن کسری تراز عملیاتی حرکت کنند، به این معنی که هزینه های جاری دولت که گاها تا بیش از 80 درصد آن را حقوق و دستمزد تشکیل می دهد به تدریج به سمتی حرکت کند که تامین آن کاملا از محل درآمد نفت قطع شده و درآمدهای دولت (مالیات و سایر درآمدها) پاسخگوی هزینه های جاری باشد.

بر این اساس، ضمن کاهش وابستگی بودجه به نفت، منابع ناشی از واگذار دارایی سرمایه ای به جای پرداخت حقوق صرف پروژه های عمرانی و توسعه شود.

اما آنچه طی سال های گذشته پیش رفته چندان تایید کننده عملکرد مثبت دولت ها در این رابطه نیست و همچنان بخش عمده ای از هزینه های جار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسری 319 هزار میلیاردی درآمدها برای پرداخت حقوق!

کسری 319 هزار میلیاردی درآمدها برای پرداخت حقوق!