مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 13:202020-12-02اقتصادي

ردیابی کالا و جلوگیری از احتکار با کمک سامانه جامع تجارت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عباس قبادی در پاسخ به این سوال که آیا راه اندازی سامانه جامع تجارت اثرات مثبتی در جلوگیری از گران فروشی و احتکار کالا خواهد داشت، - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جلوگیری از احتکار کالا با راه اندازی سامانه جامع تجارت گفت: در حال حاضر امکان رصد و ردیابی کالا از مرحله واردات و تولید تا مصرف کننده وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عباس قبادی در پاسخ به این سوال که آیا راه اندازی سامانه جامع تجارت اثرات مثبتی در جلوگیری از گران فروشی و احتکار کالا خواهد داشت، گفت: شک نکنید که در این زمینه ها تاثیر دارد.

* امکان احتکار کالا با ثبت کالا در سامانه جامع تجارت از بین می رودمعاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه احتکار زمانی ایجاد می شود که حاکمیت از مکان نگهداری کالا های ضروری، اساسی، مصرفی و مورد نیاز مردم مطلع نباشد، افزود: بنابراین وقتی سامانه ای وجود داشته باشد که در آن تمامی کالا های وارداتی از گمرکات کشور و کالا های تولیدی در سامانه انبار های آن سامانه ثبت و ضبط شود دیگر امکان احتکار کالا وجود نخواهد داشت.

وی بیان داشت: با کمک سامانه جامع تجارت و سامانه انبار ها به عنوان زیر مجموعه این سامانه کاملا مشخص می شود که کالای وارداتی و یا کالای تولیدی در چه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردیابی کالا و جلوگیری از احتکار با کمک سامانه جامع تجارت

ردیابی کالا و جلوگیری از احتکار با کمک سامانه جامع تجارت