مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 05:402020-12-02اقتصادي

افزایش تولید گندم، جو و کلزا در ساوه


مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساوه از افزایش 10 درصدی تولید گندم در این شهرستان تا پایان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

- ایسنا/مرکزی مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساوه از افزایش 10 درصدی تولید گندم در این شهرستان تا پایان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

حسن شریفی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: امسال 36 هزار هکتار گندم در مزارع شهرستان ساوه در قالب کشت پاییزه کشت می شود که 10 هزار هکتار آن آبی و 26 هزار هکتار دیمی است.

وی بیان کرد: به دلیل برداشت با تاخیر محصول ذرت در این شهرستان 80 درصد اراضی زیر کشت گندم و جو آبی رفته است، اما میزان کشت گندم دیمی پاییزه در سال جاری 100 درصد افزایش داشته اشت.

وی میزان سطح زیر کشت محصول جو در ساوه را هفت هزار هکتار اعلام کرد و افزود: بیش از هزار هکتار از اراضی نیز زیر کشت کلزا رفته است و پیش بینی می شود به طور میانگین از هر هکتار یک هزار و 800 کیلوگرم محصول تولید شود.

مدیر جهادکشاورزی ساوه در خصوص افزایش تولید گندم در سال جاری، گفت: شرایط اقلیمی مطلوب، پراکنش مناسب بارندگی و شرایط دمایی مناسب و بویژه رعایت اصول فنی انتظار می رفت نسبت به سال گذشته در تولید گندم و جو روند افزایشی بوجود آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تولید گندم، جو و کلزا در ساوه

افزایش تولید گندم، جو و کلزا در ساوه