مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 05:152020-12-01اقتصادي

برداشت 15 هزار تن انار از باغات بجستان


مدیر جهاد کشاورزی بجستان از افزایش تولید انار در سال جاری خبر داد و گفت: سطح زیر کشت انار در بجستان بالغ بر 1005 هکتار است که در سال جاری با افزایش تولید نسبت به سال گذشته، - میزان 15 هزار تن انار از باغات بجستان برداشت شد.

مجتبی محرابی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: شهرستان بجستان با دارا بودن اقلیم گرم و خشک از دیرباز مهد تولید انار با کیفیت در کشور بوده و در حال حاضر سطح زیر کشت انار در شهرستان بالغ بر 1005 هکتار است.

محرابی اظهار کرد: در سال جاری میزان تولید انار نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشت به طوری که 15 هزار تن انار در سال جاری از باغات بجستان برداشت شد و ارزش ریالی این میزان تولید، در سال 99 حدود 1020 میلیارد ریال بوده است.

وی عنوان کرد: بیشترین انار بجستان در مرکز شهرستان و در بخش مرکزی تولید شده و برداشت انار در بجستان، از آبان ماه شروع شده و تا قبل از فرارسیدن سرما و یخبندان ادامه دارد؛ از جمله مهمترین ارقام انار بجستان می توان به ارقام، شیش کپ، ملس، ساوه و پیش رس اشاره کرد.

وی ادامه داد: انار بجستان به دلیل قابلیت ماندگاری بالا، طعم شیرین و ملس، آبدار بودن و نرم بودن دانه از بازار پسندی خوبی برخوردار است و توجه مشتریان زیادی از داخل و خارج کشور را به خود جلب کرده است، علاوه بر آن انار سمبل عشق و محبت بوده و به دلیل خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 15 هزار تن انار از باغات بجستان

برداشت 15 هزار تن انار از باغات بجستان