مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 05:252020-11-30سياسي

نقش سیدِ طباطبایی بر اسکناس ملی


محبوب ترین مرجع تقلید شیعیان جهان با درخواست بانک مرکزی برای چاپ تصویری از آیت اللهی زجر کشیده و مجاهد بر روی اسکناس های ملی نظام جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند.

- محبوب ترین مرجع تقلید شیعیان جهان با درخواست بانک مرکزی برای چاپ تصویری از آیت اللهی زجر کشیده و مجاهد بر روی اسکناس های ملی نظام جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند.

عکس این آیت الله بعدها به سمبل دومین رکن دموکراسی ایران تبدیل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز دهم آذر ماه سالروز به شهادت رسیدن سیاستمداری است که سیاستش عین دیانت و دیانتش عین سیاستش بود.

سیدِ طباطبایی کیست؟ بر اساس شجره نامه ای که آیت الله سیدشهاب الدین مرعشی نجفی مرجع تقلید شیعیان ایران نوشت سیدحسن از سادات طباطبایی بود که نسبش با 31 پشت به امام حسن مجتبی (ع) می رسید.

پدرش سیداسماعیل طباطبایی اردستانی با خدیجه خانم دختری از طایفه سیدسالار زواره ازدواج کرد و حاصل این ازدواج، کودکی بود که در سال 1249 هجری شمسی در منطقه سرابه کچو از توابع شهرستان اردستان استان اصفهان متولد شد و حسن نام گرفت.

پدرش سیدحسن را از شش سالگی برای تعلیم و تربیت پیش پدربزرگش میر عبدالباقی از زاهدان شهررضا یا قمشه سابق فرستاد و زندگی ساده و بی آلایشی را کنار آموختن دستور زبان فارسی و عربی تا 14 سالگی تجربه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش سیدِ طباطبایی بر اسکناس ملی

نقش سیدِ طباطبایی بر اسکناس ملی