مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 04:502020-11-30بين الملل

تصویر نظامی استرالیایی جنجالی شد؛ استرالیا: چین باید عذرخواهی کند


به دنبال اقدام سخنگوی وزارت خارجه چین در انتشار تصویری از یک نظامی استرالیایی که چاقویی را بر گلوی کودک افغان قرار داده، نخست وزیر استرالیا به خشم آمد و خواستار عذرخواهی پکن شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا امروز (دوشنبه) از دولت چین خواست تا برای آنچه انتشار تصاویر جعلی از اقدامات نظامیان استرالیایی در افغانستان خواند، عذرخواهی کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری وزارت امور خارجه چین صبح امروز (دوشنبه) در صفحه توییتر خود، تصویری از یک نظامی استرالیایی منتشر کرد که چاقویی را بر روی گلوی یک کودک افغان قرار داده بود و در توضیحات عکس به طعنه نوشته شده بود: نترسید، ما آمده ایم که برای شما صلح به همراه آوریم .

  این دیپلمات چینی سپس در توییت خود با اشاره به گزارشی که اخیراً از جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان منتشر شده، تصریح کرد: از قتل غیرنظامیان و زندانیان افغان به دست سربازان استرالیایی بهت زده شده ام.

ما چنین اقداماتی را بشدت محکوم می کنیم و خواستار محاکمه آنها هستیم .

ساعاتی پس از انتشار این پیام توییتری، موریسون تصریح کرد که استرالیا خواستار حذف این تصاویر کاملاً مشمئزکننده از صفحه توییتر سخنگوی وزارت خارجه چین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویر نظامی استرالیایی جنجالی شد؛ استرالیا: چین باید عذرخواهی کند

تصویر نظامی استرالیایی جنجالی شد؛ استرالیا: چین باید عذرخواهی کند