مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 11:552020-11-29اقتصادي

رونمایی از نخستین مسیر دوچرخه سواری ساوه در 26 آذرماه


به پیشنهاد رییس اداره ورزش و جوانان و موافقت شهرداری ساوه، نخستین مسیر اختصاصی دوچرخه سواری ساوه روز 26 آذرماه رونمایی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه، جلسه بررسی و احداث مسیرهای دوچرخه سواری در سطح شهر ساوه با حضور رییس اداره ورزش و جوانان، شهردار ساوه، معاون خدمات شهری شهرداری، مدیر انجمن حافظان طبیعت ساوه، رییس هیئت دوچرخه سواری و سایر حاضرین برگزار و در خصوص احداث این مسیر ویژه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رییس اداره ورزش و جوانان در بخشی از این جلسه بر لزوم تغییر سبک حمل و نقل درون شهری از خودرو به دوچرخه اشاره کرد و گفت: ایجاد مسیر دوچرخه سواری و نهادینه کردن این فرهنگ بین مردم یک بحث بزرگ اما قابل اجراست که با تعامل بین سازمانی قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد.

حامد توکلی هلند و بلژیک را به عنوان نمونه بارز کشورهای توسعه دهنده فرهنگ استفاده از دوچرخه معرفی کرد و افزود: طبق بررسی های صورت گرفته بالغ بر 38 درصد از سفرهای درون شهری آمستردام هلند و یک چهارم سفرهای درون شهر کل کشور هلند با دوچرخه صورت می گیرد که رقم قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد که اکثر کشورهای در حال توسعه به سمت دوچرخه سواری خصوصاً برای انجام کارهای شهری سوق پیدا کرده اند که در ایران نیز اصفهان با 29 درصد انجام امور درون شهری با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از نخستین مسیر دوچرخه سواری ساوه در 26 آذرماه

رونمایی از نخستین مسیر دوچرخه سواری ساوه در 26 آذرماه