مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 08:352020-11-29اقتصادي

2 ایستگاه شتاب نگاری برخط زلزله در حرای قشم افتتاح شد


بخشدار بخش حرای شهرستان قشم از راه اندازی 2 ایستگاه شتاب نگاری برخط زلزله به منظور بهبود طراحی سازه ها و افزایش سرعت عمل در مدیریت بحران خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قشم، وحید جابری صبح امروز در آیین بهره برداری از دو ایستگاه شتاب نگاری بر خط در بخش حرای قشم اظهار داشت: اطلاعات این دستگاه ها زیربنای طراحی هر نوع سازه و تاسیسات است.

وی افزود: پیش از این مهندسان اطلاعات لازم را از شهر قشم دریافت می کردند که با این افتتاحیه و ارائه اطلاعات محلی زمین ساختی بخش حرا برای مهندسان طراح بناها، تاب آوری ساختمان ها در برابر زلزله افزایش خواهد یافت.

بخشدار بخش حرا شهرستان قشم تصریح کرد: این دستگاه همچنین با تعیین دقیق و سریع کانون زلزله، سرعت عمل در مدیریت بحران و اعزام نیروهای امدادی به محلی که ممکن است بیشترین آسیب را دیده باشد، تقویت می کند.

جابری ادامه داد: دستگاه شتاب نگار همچنین از قابلیت پاسخ سریع و هشدار سریع زلزله برخودار بوده و قادر است با راه اندازی این ویژگی ها بسته به فاصله موقعیت مکانی زمین لرزه، از چند ثانیه قبل از وقوع زمین لرزه با تعیین موقعیت و بزرگی، هشدار لازم را ارسال کند.

وی اضافه کرد: این هشدار برای قطع شریان های حیاتی چون گاز، آب و برق که می تواند در صورت زلزله آسیب ها را تشدید کند بسیار مؤثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 ایستگاه شتاب نگاری برخط زلزله در حرای قشم افتتاح شد

2 ایستگاه شتاب نگاری برخط زلزله در حرای قشم افتتاح شد