مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 06:152020-11-29پزشكي

محدودیت های کرونایی بیشتر شود/خطر ایدز چندین برابر کرونا


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه جهت مقابله با کرونا باید محدودیت ها بیشتر شود، گفت: هرچند محدودیت های اخیر بی تاثیر نبوده ولی در کنترل کرونا کمک چندانی نمی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه شهری خبرگزاری فارس، حمید چوبینه درباره روز جهانی ایدز گفت: ویروس ایدز یکی از ویروس های خطرناکی است که از سالهای قبل دامن گیر بشریت شده و بسیاری از افراد در دنیا به این ویروس مبتلا شدند که البته در ایران و برخی از کشورهای دیگر این میزان پایین تر از سایر کشورهاست.

وی با بیان اینکه ایدز ویروسی است که از طرق مختلف امکان سرایت به دیگر افراد دارد، ادامه داد: به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی به ویژه در افراد متجاهر در بحث اعتیاد این ویروس امکان شیوع بیشتری پیدا می کند و در کانون های مختلفی که روابط غیر قابل کنترل در جامعه دارند ویروس ایدز گسترش پیدا می کند.

همچنین انتقال از طریق خون و مادر به جنین صورت می گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه روش های انتقال شناسایی شده و البته فراگیری که در ویروس هایی مانند کرونا وجود دارد در این ویروس نیست اما خطر آن می تواند چندین برابر ویروس کرونا باشد، عنوان کرد: ابتلا به این بیماری می تواند مهلک باشد و سیستم ایمنی افراد را در معرض آسیب قرار دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدودیت های کرونایی بیشتر شود/خطر ایدز چندین برابر کرونا

محدودیت های کرونایی بیشتر شود/خطر ایدز چندین برابر کرونا