مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 11:052020-11-28حوادث

سرکشی از تپه اسکندری هفشجان تقویت شده است/ تیر حفاران غیرمجاز به سنگ خورد


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: سرکشی ها از تپه اسکندری هفشجان در شهرستان شهرکرد مستمر و تقویت شده است.

-  محمدرضا محمدی مقدم امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر حفاری در تپه اسکندری هفشجان در شهرستان شهرکرد از سوی قاچاقچیان میراث فرهنگی، یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در محل حضور پیدا کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری افزود: تمامی حفاری های انجام شده در این تپه تاریخی از سوی یگان حفاظت استان پُر شده است.

وی با اشاره به اینکه سرکشی ها از تپه اسکندری هفشجان در شهرستان شهرکرد مستمر و تقویت شده است، اضافه کرد: حفاران غیرمجاز موفق به کشف اثر تاریخی در تپه اسکندری و سایر تپه های تاریخی هفشجان نشده اند.

محمدی مقدم با اشاره به سالم بودن تپه 9 هزار ساله اسکندری هفشجان، ادامه داد: در برخی خبرها آمده که حفاران غیرمجاز، این تپه را تخریب کرده اند اما این خبر درست نیست و هیچ آسیبی به این تپه تاریخی با سازه معماری خشت، وارد نشده است.

وی گفت: اطلاع رسانی به موقع نیروهای محلی و هوشیاری، اقدام هماهنگ و سریع نیروهای این یگان از عوامل مهم ناکامی متخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرکشی از تپه اسکندری هفشجان تقویت شده است/ تیر حفاران غیرمجاز به سنگ خورد

سرکشی از تپه اسکندری هفشجان تقویت شده است/ تیر حفاران غیرمجاز به سنگ خورد