مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 12:252020-11-26بين الملل

وبگاه آمریکایی: «مصطفی الکاظمی» دست نشانده واشنگتن است


یک وبگاه آمریکایی در یادداشتی با «دست نشانده» خواندن نخست وزیر کنونی عراق، دولت او را در آستانه ورشکستگی دانست که برای خود چاره ای جز همراهی با مطالبات سیاسی و اقتصادی آمریکا نمی بیند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک وبگاه آمریکایی در یادداشتی که امروز (پنج شنبه - 26 نوامبر) منتشر شد، با دست نشانده واشنگتن خواندن مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نوشت که بحران مالی، سیاسی و اقتصادی جاری در عراق این کشور را در معرض ایجاد ناآرامی های جدید قرار داده است  و این امر در سایه ناکامی دولت الکاظمی در پاسخگویی به مطالبات اجتماعی و اقتصادی است.

مصطفی الکاظمی که از 7 می 2020 تصدی پست نخست وزیری عراق را پس از کشمکش های سیاسی طولانی به دست گرفت، از ژوئن 2016 ریاست دستگاه اطلاعات ملی عراق را برعهده داشت.

از زمانی که وی پست نخست وزیری را برعهده گرفته است، با موجی از انتقادات به دلیل سیاست های داخلی و خارجی روبروست که مهمترین آنها، اهمال در قبال اقدامات آمریکا علیه حاکمیت عراق، عدم اجرای مصوبه پارلمان درباره اخراج نظامیان خارجی از کشور، عدم اجرای توافقنامه با چین، عدم اتخاذ موضع صریح و قاطع در قبال زیاده خواهی های منطقه کردستان، عدم ارسال نتایج تحقیقات درباره ترور فرماندهان مقاومت در جاده فرودگاه بغداد، عدم پاسخگویی به مطالبات تظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وبگاه آمریکایی: «مصطفی الکاظمی» دست نشانده واشنگتن است

وبگاه آمریکایی: «مصطفی الکاظمی» دست نشانده واشنگتن است