مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 10:102020-11-26پزشكي

کنترل پاندمی کرونا با تست های تشخیص سریع


رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: استفاده از کیت های تشخیص سریع کرونا با امکان تشخیص در کمتر از 20 دقیقه، کمک قابل توجهی به کنترل پاندمی کرونا خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیز توضیح داد: تست های سریع یا تست های تشخیصی در نزد بالین به این شکل عمل می کنند که در بالین بیمار مشکوک به ویروس، نمونه گرفته می شود و امکان تشخیص در مدت زمان حدود 20 دقیقه مشخص می شود.

این استاد دانشگاه کارکرد راحت تست های سریع تشخیصی کرونا را یکی از مزیت های این آزمایش ذکر کرد و ادامه داد: در پاندمی گسترده کووید 19 با توجه به اینکه برای انجام تست های مولکولی ممکن است کشورها امکانات، تجربه، نیروهای انسانی مجرب و به طور کلی بستر لازم را برای فعالیت های تشخیصی مولکولی نداشته باشند، بنابراین استفاده از روش های تشخیص سریع راه حل مناسبی به نظر می رسد.

ناجی یکی دیگر از کارکردهای مؤثر تست های سریع تشخیصی در مقایسه با سایر روش های شناسایی کرونا را دسترسی آسان تر و پوشش بالای این تست ها دانست، گفت: با این روش غربالگری، شناسایی، درمان بیماران و همینطور ردیابی افرادی که با مبتلایان کرونایی در تماس بوده اند سریع تر و راحت تر انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل پاندمی کرونا با تست های تشخیص سریع

کنترل پاندمی کرونا با تست های تشخیص سریع