مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 08:352020-11-26اقتصادي

هیچ موردی از آنفلوانزا در مرغداری ها دیده نشد


خوشبختانه در واحد های مرغداری و روستایی تاکنون گزارش بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نداشته و این واحدها روزانه پایش می شوند.

- محسن شانقی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به گزارش سایت قطره و به نقل ازهایی در خصوص وجود لاشه پرندگان مهاجر در تالاب میقان اظهار کرد: بعد از مطلع شدن از وجود این لاشه ها تیم کارشناس از دامپزشکی به منظور بازدید و نمونه برداری از لاشه ها به منطقه اعزام شد.

وی افزود: نمونه های گرفته شده به منظور تأیید تشخیص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به سازمان دامپزشکی ارسال شد و در نهایت سازمان قطعی بودن آنفلوانزا را اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه در سال های گذشته و در سال 96 این بیماری در تالاب دیده شده بود، بیان کرد: تجربه درگیری با این بیماری باعث شد اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری در مرغداری ها صورت بگیرد و در نتیجه بازدید از مرغداری های استان تشدید شد.

شانقی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، ادامه داد: آخرین آمار تعداد تلفات جمع آوری شده در تالاب میقان تاکنون 251 قطعه بوده است.

وی اضافه کرد: اداره کل محیط زیست جمع آوری تلفات، ممنوعیت صید و شکار، ممنوعیت ورود گردشگران و بازدیدکنندگان به تالاب میقان را در دستور کار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ موردی از آنفلوانزا در مرغداری ها دیده نشد

هیچ موردی از آنفلوانزا در مرغداری ها دیده نشد