مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 16:202020-11-25بين الملل

وبسایت آمریکایی: ریاض به دنبال خروج از یمن بدون اعتراف به شکست است


یک وبسایت تحلیلی آمریکایی نوشت که دولت سعودی همزمان که گزینه های محدودی در یمن دارد، به دنبال خروج از جنگ پنج ساله آن هم بدون اعتراف به شکست است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبسایت آمریکایی مدیا لاین در گزارشی نوشت عربستان سعودی تلاش دارد راه خروجی از یمن پیدا کند و به نیم دهه جنگ در این کشور پایان دهد، اما انتظارات از ریاض بالا و گزینه ها محدود است.

کافلر سپس نوشت که علی رغم اینکه سعودی ها در آوریل گذشته با نیروهای یمنی بر سر آتش بس دو هفته ای توافق کردند، اما یمنی ها ادامه این آتش بس را منوط به امضای یک توافق همه جانبه دانستند که توافق همه جانبه نیز در هر صورت به معنای شکست سعودی ها بود.

در این باره بکینگز کولیچ استاد دانشگاه لندن گفت که عربستان سعودی مایل به ترک یمن به هر قیمتی است، خاصه اینکه هزینه مالی و انسانی این چند تا این حد پیش بینی نشده بود و این در حالی است که بحران اقتصادی ناشی از کاهش قیمت نفت و شیوع کرونا بر اقتصاد عربستان سایه انداخته است.

او تأکید کرد که عربستان سعودی گزینه ای ندارد که بتواند بدون شکست از یمن خارج شود، به خصوص اینکه محمد بن سلمان ولی عهد سعودی در ابتدا پیش بینی می کرد که در عرض چند هفته با یک واکنش سریع حوثی ها را شکست داده و کار را تمام کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وبسایت آمریکایی: ریاض به دنبال خروج از یمن بدون اعتراف به شکست است

وبسایت آمریکایی: ریاض به دنبال خروج از یمن بدون اعتراف به شکست است