مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 12:252020-11-25بين الملل

عربستانی ها ممکن است از به اصطلاح طرح صلح ترامپ دست بردارند


در آخرین سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ صحبت از زمان اعلام صلح عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی بود اما حالا که ترامپ در مسیر خروج از قدرت قرار گرفته، - در آخرین سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ صحبت از زمان اعلام صلح عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی بود اما حالا که ترامپ در مسیر خروج از قدرت قرار گرفته، عربستانی ها ممکن است دست از طرح ترامپ برای خاورمیانه بردارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، گزارش شده بود که شرایط یک چنین توافقی کمابیش در جریان دوره پرتلاطم ریاست جمهوری دونالد ترامپ مورد توافق قرار گرفته و جارد کوشنر، داماد و فرستاده او با محمد بن سلمان، حاکم عملی عربستان که دیدگاهش در قبال نزاع اسراییل-فلسطین با دیگر رهبران عربستان متفاوت است، بر سر آن بحث کردند.

محمد بن سلمان دیدگاه های پدر و عموهایش درخصوص ضرورت بازگشت به مرزهای 1967 در اراضی اشغالی به عنوان نقطه آغاز صلح را کنار گذاشته و به جایش از موضع کوشنر مبنی بر این که رهبران فلسطینی عامل متوقف شدن مذاکرات بوده اند را مورد حمایت قرار داد.

روابط عربستان و آمریکا به ویژه از مه 2017، زمانی که عربستان پذیرای ترامپ همچون یک قهرمان بعد از اقدام او در لغو توافق هسته ای برجام و تغییر دادن تمرکز واشنگتن به سمت ریاض بود، سریعا گرم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستانی ها ممکن است از به اصطلاح طرح صلح ترامپ دست بردارند

عربستانی ها ممکن است از به اصطلاح طرح صلح ترامپ دست بردارند