مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 10:302020-11-23سياسي

وجود فلزات سنگین در آب برخی شهرها و روستاها از چالش های استان کرمان است


در 10 شهر با 119 هزار نفر جمعیت و 168 روستا با 52 هزار نفر جمعیت آب با شوری زیاد داریم و در بحث فلزات سنگین نیز 19 شهر و 592 روستا درگیر هستند که از چالش های استان است.

- ایسنا/کرمان معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: در 10 شهر با 119 هزار نفر جمعیت و 168 روستا با 52 هزار نفر جمعیت آب با شوری زیاد داریم و در بحث فلزات سنگین نیز 19 شهر و 592 روستا درگیر هستند که از چالش های استان است.

سیدمصطفی آیت اللهی موسوی ظهر امروز سوم آذرماه در جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی در استانداری کرمان اظهار کرد: 67 محدوده مطالعاتی در حوزه شرکت آب منطقه ای استان وجود دارد که 61 درصد این محدوده ها ممنوعه، 29 درصد بحرانی و 9.

7 درصد فاقد پتانسیل هستند و فضای آزاد خاصی نداریم.

وی با اشاره به اینکه بارندگی استان وضعیت نرمال متوسط دارد اما تبخیر و تعرق صعودی است و روی منابع آبی ما تاثیر منفی دارد، افزود: طی 50 سال گذشته در هر دوره 10 ساله کاهش بارندگی داشته ایم، در سال 69 بارش خوبی داشتیم و بعد بارش کم و دوره خشکسالی خود را نشان داد و در سال های اخیر بارش های خوبی داشته ایم اما از حد نرمال کمتر است.

موسوی با اشاره به اینکه بارش های سال گذشته در استان کرمان خیلی خوب بود، عنوان کرد: متوسط دمای استان در 50 سال اخیر روند افزایشی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود فلزات سنگین در آب برخی شهرها و روستاها از چالش های استان کرمان است

وجود فلزات سنگین در آب برخی شهرها و روستاها از چالش های استان کرمان است