مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 09:002020-11-23بين الملل

چرا رتبه ایران در نوآوری افت کرد/ رتبه ایران در نوآوری مرهون «ای س تی» نیست


یک مقام مسئول در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شاخص های نظام رتبه بندی نوآوری کشورها را اعلام و دلایل افت رتبه ایران در این رتبه بندی را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شاخص جهانی نوآوری (GII) یک نظام رتبه بندی کشورها است که توسط سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) با همکاری دو مدرسه کسب و کار در آمریکا و فرانسه تهیه و به صورت سالانه منتشر می شود.

این نظام رتبه بندی متوازن، شامل 80 شاخص است که داده های این شاخص ها در پایگاه داده سازمان های بین المللی موجود است و تهیه کنندگان گزارش صرفاً از آن ها استفاده می کنند.

داده های این 80 شاخص در مراجع بین المللی وجود دارد و عمده شاخص ها از مراجعی نظیر یونسکو، بانک جهانی، صندوق بین المللی پول، سازمان بین المللی کار، سازمان جهانی مالکیت فکری و نهادهای وابسته به سازمان ملل استخراج می شوند و تعداد کمی از شاخص ها مکانیزم هایی بر پایه نظرسنجی دارند که مراجع دیگری داده آن ها را گردآوری و منتشر می کنند.

اکثریت داده شاخص ها از نهادهای رسمی کشورها با مکانیزم و فرایندهای مشخصی در اختیار نهادهای بین المللی قرار می گیرد.

منطق این گزارش این است که نوآوری را در بستری از تحولات، وضعیت و عملکرد سیاسی، حکمرانی، اقتصادی، محیط زیستی، صنعتی، کسب و کار و علم و فناوری می بیند؛ لذا رتبه ای که در نهایت استخرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا رتبه ایران در نوآوری افت کرد/ رتبه ایران در نوآوری مرهون «ای س تی» نیست

چرا رتبه ایران در نوآوری افت کرد/ رتبه ایران در نوآوری مرهون «ای س تی» نیست