مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 06:552020-11-23اقتصادي

آبخیزداری تنها راه برون رفت از بحران سیل و خشکسالی در لرستان است


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: روند رو به رشد سیل در سال های اخیر حاکی از آن است که اکثر مناطق کشور در معرض تهاجم سیلاب های مخرب قرار داشته و ابعاد خسارات و تلفات جانی و مالی سیل افزایش یافته است.

- ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: روند رو به رشد سیل در سال های اخیر حاکی از آن است که اکثر مناطق کشور در معرض تهاجم سیلاب های مخرب قرار داشته و ابعاد خسارات و تلفات جانی و مالی سیل افزایش یافته است.

شیرزاد نجفی امروز سوم آذرماه، با اشاره به اینکه به دلیل تنوع شرایط اکولوژیکی، دستیابی به یک الگوی مشخص و یا ارائه دستورالعمل معین که دارای کاربرد یکسان در تمامی حوزه های آبخیز باشد میسر نیست، اظهار کرد: به همین دلیل افزون بر شناخت حوزه ها و مسائل آن ها، اولویت عملیات آبخیزداری، متناسب با پتانسیل های موجود اجتناب ناپذیر است.

وی استفاده غیراصولی از اراضی را دلیل محکمی بر موجبات برهم خوردن تعادل اکولوژیک که در نهایت منجر به افزایش پتانسیل سیل خیزی حوزه های آبخیز می شود، دانست و تصریح کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی استان لرستان، کمبود آب و خشکسالی نیز یک تهدید حتمی و اجتناب ناپذیر است؛ اما می توان با ارائه الگوهای بهینه مدیریتی اثرات و عوارض پیچیده آن را تعدیل کرده و مانع از بروز بحرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبخیزداری تنها راه برون رفت از بحران سیل و خشکسالی در لرستان است

آبخیزداری تنها راه برون رفت از بحران سیل و خشکسالی در لرستان است