مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1399 ساعت 11:402020-11-22فرهنگي

بازنشر یک گفتگو از چنگیز جلیلوند / نقش منفی نپذیرفتم


6 آبان ماه برای تولدش نوشتیم که او، آب و باد و خاک خودش را دوست دارد؛ غافل از اینکه قرار است 2 آذر ماه بنویسم، کرونا، چنگیز جلیلوند را نیز از ما گرفت.

- بازنشر یک گفتگو از چنگیز جلیلوند / "نقش منفی نپذیرفتم" 6 آبان ماه برای تولدش نوشتیم که او، آب و باد و خاک خودش را دوست دارد؛ غافل از اینکه قرار است 2 آذر ماه بنویسم، کرونا، چنگیز جلیلوند را نیز از ما گرفت.

به گزاش ایسنا، چنگیز جلیلوند برای علاقه مندان سینما یادآور خاطراتی شیرین بود؛ روزهایی که چهره هایی مانند مارلون براندو و پل نیومن، تماشاگرانِ مشتاق را مبهوت می کرد و علاقه مندان سینمای ایران نیز در تب و تاب بازیگرانی چون محمدعلی فردین، ناصر ملک مطیعی و بهروز وثوق بودند.

جلیلوند، ، 6 آبان ماه، 82 ساله شد و حالا دوم آذر ماه مسافر خانه ابدی شد.

موزه سینما ویدیویی از یکی از گفتگوهای او را در سال 1386 به مناسبت سالروز تولدش منتشر کرد که حالا دوباره آن را بدون هیچ تغییری در فعل و فاعل بازنشر می دهیم.

این هنرمند که زاده شهر شاعرانه شیراز است، سخنان خود را با قطعه شعری از محمدرضا عبدالملکیان آغاز می کند: من عشق را با نام تو آغاز می کنم/ در هر کجای عشق که هستی، آغاز کن مرا! و سپس با مصرعی از هم شهری نامدارش حافظ ادامه می دهد: گشته ام در جهان و آخر کار، دلبری برگزیده ام که مپرس! شیرازی اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازنشر یک گفتگو از چنگیز جلیلوند / نقش منفی نپذیرفتم

بازنشر یک گفتگو از چنگیز جلیلوند / نقش منفی نپذیرفتم