مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1399 ساعت 07:552020-11-21سياسي

جانشین وزیر دفاع: میانگین سنی دانشمندان ما در حوزه «رادار» 32 سال است


امروز میانگین سنی دانشمندان ما در مباحث رادار حدود 32 سال است و این بیانگر آغاز راهی پرفروغ و پرافتخار و مناسب برای توسعه در این مسیر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در هفتمین کنفرانس رادار و سامانه های مراقبتی که در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، اظهار داشت: حوزه رادار و سنسورهای تشعشعی از قرن گذشته و در جنگ جهانی  دوم مطرح بوده و در این قرن نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پدید های نوین و غیرسنسوری امروز مکملی برای رادار ها محسوب می شوند، گفت: در نسخه برداری تمامی تجهیزات کشف، شناسایی و درگیری، همواره پدیده سنسورهای تشعشعی ماندگار و از مهمترین موضوعات عصر ما محسوب می شود.

سردار تقی زاده با اشاره به پیشینه بهره گیری از سامانه های راداری در حوزه های نظامی و غیرنظامی گفت: سامانه های راداری در جنگ جهانی دوم نیز مهم و تعیین کننده بودند و امروز نیز در حوزه غیرنظامی و در مسائلی چون هواشناسی، کنترل ترافیک هوایی و کشاورزی کاربرد دارند.

وی با اشاره به تجربه جنگ هشت ساله با رژیم بعثی و همچنین منازعات منطقه ای گفت: این منازعات برای ما درس ها و تجربه هایی در پی دارد که مهم ترین آن، تقویت بنیه دفاعی در سطوح مختلف پدافندی است؛ لذا ما باید برای قوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جانشین وزیر دفاع: میانگین سنی دانشمندان ما در حوزه «رادار» 32 سال است

جانشین وزیر دفاع: میانگین سنی دانشمندان ما در حوزه «رادار» 32 سال است