مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1399 ساعت 06:552020-11-21فرهنگي

تخصیص بودجه فرهنگ قابل دفاع نیست/ تماشاخانه ای که تعطیل شد


قطب الدین صادقی با اشاره به ناچیز بودن بودجه فرهنگ به خصوص تئاتر از تعطیلی تماشاخانه «شانو» به دلیل مشکلات اقتصادی و حمایت نکردن از حوزه تئاتر در شرایط بحران کرونا خبر داد.

- قطب الدین صادقی با اشاره به ناچیز بودن بودجه فرهنگ به خصوص تئاتر از تعطیلی تماشاخانه شانو به دلیل مشکلات اقتصادی و حمایت نکردن از حوزه تئاتر در شرایط بحران کرونا خبر داد.

قطب الدین صادقی کارگردان، مدرس و پژوهشگر تئاتر درباره وضعیت نامناسب بودجه فرهنگ به خصوص تئاتر در سال های گذشته و اولویت بندی نامناسبی که در میزان تخصیص بودجه وجود دارد به خبرنگار مهر گفت: نکته اساسی این است که تمام شعارهایی که در مملکت داده می شود، شعارهای فرهنگی است؛ فرهنگ اسلامی، فرهنگ هزاران ساله ایرانی، فرهنگ شرقی و … اما در عمل برای تحقق، توسعه و دفاع از این فرهنگ هیچ گامی برنمی دارند.

متاسفانه دروغگویی اولین ایرادی است که در کشور ما در زمینه توجه به مسایل فرهنگی وجود دارد حتی متولیان امر که می گویند انقلاب ما انقلاب فرهنگی بوده اما در زمینه اختصاص بودجه به این حوزه کوتاهی می کنند.

وی ادامه داد: به یاد دارم زمانی بودجه فرهنگ 8 دهم درصد از بودجه عمومی کشور را تشکیل می داد و حتی این بودجه به یک درصد هم نمی رسید که البته این طور که می گویند الان این بودجه به 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص بودجه فرهنگ قابل دفاع نیست/ تماشاخانه ای که تعطیل شد

تخصیص بودجه فرهنگ قابل دفاع نیست/ تماشاخانه ای که تعطیل شد