مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 آبان 1399 ساعت 06:102020-11-20بين الملل

اردن در منطقه مورد مناقشه میان مراکش و پولیساریو کنسولگری افتتاح می کند


پادشاه اردن از آمادگی کشورش برای افتتاح کنسولگری در «صحرای غربی»، منطقه مورد مناقشه میان مراکش و جبهه پولیساریو خبر داد.

- پادشاه اردن از آمادگی کشورش برای افتتاح کنسولگری در صحرای غربی ، منطقه مورد مناقشه میان مراکش و جبهه پولیساریو خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دفتر پادشاهی اردن در بیانیه ای اعلام کرد که عبدالله دوم، پادشاه این کشور در گفت وگوی تلفنی با محمد ششم، همتای مراکشی خود بر آمادگی اردن برای افتتاح کنسولگری در شهر العیون یکی از بزرگ ترین شهرهای صحرای غربی ، منطقه مورد مناقشه بین مغرب و جبهه پولیساریو تأکید کرد.

در مقابل پادشاه مراکش از این تصمیم مهم اردن تشکر و قدردانی کرد و گفت که این تصمیم در چارچوب تصمیمات حمایتی اردن از حاکمیت و تمامیت ارضی مراکش قرار می گیرد.

پیش از اردن، امارات اخیراً به عنوان نخستین کشور عربی رسما کنسولگری خود را در شهر العیون به عنوان بزرگ ترین شهر صحرای غربی، منطقه مورد مناقشه میان مغرب و پولیساریو افتتاح کرد.

صحرای غربی از سال 1974 به دنبال پایان استعمارگری اسپانیا در این منطقه، تحت حاکمیت مراکش قرار دارد، اما جبهه پولیساریو به عنوان یک سازمان نظامی سیاسی تحت حمایت الجزایر خواهان استقلال این منطقه و تسلط بر آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردن در منطقه مورد مناقشه میان مراکش و پولیساریو کنسولگری افتتاح می کند

اردن در منطقه مورد مناقشه میان مراکش و پولیساریو کنسولگری افتتاح می کند