مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آبان 1399 ساعت 14:152020-11-19اجتماعي

جزییات کشف سازه معماری در پلدختر اعلام شد


در پی کشف سازه معماری در محور ارتباطی پلدختر به خرم آباد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان جزییات آن را اعلام کرد.

- ایسنا/لرستان در پی کشف سازه معماری در محور ارتباطی پلدختر به خرم آباد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان جزییات آن را اعلام کرد.

سیدامین قاسمی، امروز پنجشنبه 29 آبان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: چند روز پیش در حین فعالیت های عمرانی در طول محور ارتباطی پلدختر به خرم آباد بخشی از یک سازه معماری آشکار شد.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله نیروهای یگان حفاظت و باستان شناسان این اداره کل به منظور کارشناسی به محل اعزام و مستندسازی اولیه از این اثر به عمل آمد.

مدیرکل صنایع دستی و میراث فرهنگی لرستان افزود: سازه مکشوفه مربوط به دوره پهلوی اول است و به منظور حفاظت هر چه بیشتر مجدداً با خاک پوشیده می شود.

عطا حسن پور، کارشناس باستان شناسی نیز، گفت: این سازه معماری مربوط به یک برج دیده بانی است که بر اثر ریزش کوه در زیر خاک و سنگ مدفون مانده است.

وی با اشاره به وجود آثار مشابه در طول محور ارتباطی لرستان تا خوزستان، بیان کرد: پلان این اثر مدور و مصالح به کار رفته در آن سنگ و خشت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات کشف سازه معماری در پلدختر اعلام شد

جزییات کشف سازه معماری در پلدختر اعلام شد